Thursday, January 27, 2011

Keje baru..

Salam... ari ni dah masuk 3 bln keje kat felda palm industry.... syok gak keje kilang sawit ni... bebas... nak ular... heheh.. cuma kat sini banyak jawatan kena pegang... spt Ketua PBSM kilang, Ketua bahagian (merangkap je), ketua keselamatan kilang, AJK kebajikan & penyelaras ISO OHSAS.

Gaji..
Gaji sama masa mula2 msk *cep. 2.7K... 1st Felda offer 2.4K, aku tolak aku ckp kalu tak ada rezeki kat Felda nak buat camna... Lepas sebulan (lepas raya) Felda offer 2.7K aku amik. Kebetulan masa felda 2nd offer aku genap keje kat *cep dah 3 tahun pastu aku ckp ngan wife n kuncu2 aku kalu dia offer 2.7 aku amik.. rezeki aku kut... walau pun aku kena hantar kat ulu... (Lepar Utara 6 atas drpd jengka) Masa nak berenti Mr J offer aku 4K... aku tolak. Aku nak enjoy ngan keje aku, kalu dah tak enjoy mana seronok keje... Buat masa ni aku enjoy la keje kat FPI LU6 ni..
Skang ni nama aku top kat FPI. Org panggil Chargeman 27.. Chargeman otai kat FPI semua terkejut dengor gaji aku... dgn umur aku skang ni.... ada chargeman otai kat fpi umur nak dekat 5o tak cecah 2.7 termasuk la casman kilang aku (senior aku)... rezeki.. Org kata bonus FPI ni cecah 9 bln.. tapi Tgk KPI lak.. mcm aku kalu banyak Motor terbakar lebih dari 12 bijik abis le KPI aku n geng letrik.. soo aku kena kurangkan motor terbakar taun ni... tapi sampai bln ni dah 3 bijik terbakar dari awl tahun... huhuhu.. tensen tul...

Kerja Berat..
Kat FPI ni keje kasar & kotor... baru la ganas..... hahaha... tapi letih gak heheh.. aku kena pikul Motor naik tangga , tu yang letih, mengah n sakit satu bdn.. dah lama tak gerakkan semua tulang 4 kerat ni.. masa *cep skali skala je.. tekenang masa keje kilang besi dulu... mcm ni gak.. tapi tool tak ada masaalah order je (ringan skit keje).. kat fpi ni susah skit...

Rumahtangga...
Aku dok bujang kat Lepar ni.. org umah kat BM lagi... 2 minggu skali blk ler... kadang2 org umah dtg sini... nak buat camankan keje... .. tapi aku try le mintak tukar bila konfom nanti..

ok le sampai kat sini sambg lagi.. wassallam..

No comments:

Post a Comment